De gule Huse
Over for indgangen til Nyborg Statsfængsel ligger en lille haveby, der går under navnet ”Fængselsbyen”. Man kunne også kalde kvarteret ”Den gule by” efter farven på kvarterets karakteristiske huse. Husene blev opført i 1920’erne som boliger for Statsfængslets ansatte.
Afdelingsleder ved Østfyns Museer, Kim Furdal, er guide på en lille byvandring, hvor man får historien bag kvarteret og dets huse.
Mandag den 8. september kl. 18.30 ved indgangen til området.
Tilmelding: info@nyborgmuseumsforening.dk. Tilmeldingsfrist: 1. september Entre: 20 kr.